Први српски универзални пуњач за електрична возила

Први српски универзални пуњач за електрична возила

Први српски универзални пуњач за електрична возила

Голубица, четвртак 18.10.2018. Извор: РТС

Српски аутокластер произвођача делова за ауто-индустрију окупља 50 хиљада радника и највећа је индустријска грана Србије. На дводневном скупу у Великом Градишту речено је да се каблови за аутомобил „тесла“, који се производи у Америци, мотају у Срему, опруге за камионе „волво“ и „сканија“ производе у Чачку, а пластични делови за „голф“ или „пасат” у Крагујевцу. Највећа новост ипак је први пуњач за електрична возила који је производ домаће памети и индустрије.

Институт у Старој Пазови за развој еколошке енергије заједно са водећим домаћим стручњацима са Eлектротехничког факултета успео је да конструише и припреми за серијску производњу први универзални пуњач за електрична возила.

Две су предности овог пуњaча, софтвер и хардвер су домаћи производ, а може да пуни све постојеће марке електричних аутомобила уз уштеду енергије и лако прилагођавање домаћој електро-мрежи.

Пуњач је двоструко јефтинији од било којег пуњача који се увози.

„Ми развијамо пуњач који је стандардизован по европским стандардима али је компатибилан са америчким и јапанским стандардима. Што значи да тај пуњач можемо да извозимо исто као и електрични ауто у целој Европи и целом свету“, oбјашњава Славко Вујовић из „ИЕЕГ“-а из Старе Пазове.

Опруге за прву уградњу за камионе „сканија“ и „волво“ долазе из Чачка. Мале домаће радионице прерасле су у мини-фабрике, а извоз сваке године расте.

„Оно што се у последње време показује као проблем, а чуо сам мање-више и формално и неформално, а то је проблем са радном снагом, са инжењерима са радницима који раде у производњи“, истиче Игор Вијатов, директор Aутомобилског кластера Србије.

Проблем недостатка стручне радне снаге, кажу произвођачи, није једина тешкоћа. Ту су и бирократске препреке са много папира и компликованом процедуром извоза све док не постанемо чланица ЕУ.

Нема Коментара

Поставите Коментар