Стигао први теретни воз из Кине са опремом за брзу пругу

Голубица, ЧЕТВРТАК 24.10.2019.

Теретни воз кинеских железница „China Railway Express“ са опемом за градњу брзе пруге у Србији стигао је данас из Кине у Београд, а дочекали су га председник Србије Александар Вучић и заменик министра трговине Кине Ћен Кеминг.

Воз је у железничкој станици Нови Београд уз „дугу сирену“ „пресекао“ црвену врпцу, чиме је означено званично успостављање прве железничке карго линије између две земље.
На црвеној траци је, иначе, на српском и кинеском језику писало: „Први пут долази у Србију“, а на возу је са стране исписано: „Кинеске железнице поздрављају српски народ“.
Председник Вучић и Ћен руковали су се са машиновођом и честитали му на успостављеној линији.
То је први директан воз из Кине за Србију и довезао је више од 500 тона опреме за изградњу брзе пруге у нашој земљи. Воз у свом саставу има 28 вагона са контејнерима.
Кренуо је 24. септембра из кинеског града Ђинана, у провинцији Шангдонг и прешао око 10.500 километара, а траса воза је била: Кина, Монголија, Русија, Белорусија, Пољска, Мађарска и Србија.
У тој композицији налази се опрема коју кинеске компаније користе за изградњу брзе пруге од Београда до Будимпеште.
Реч је о опреми за системе контактне мреже, као што су: трансформатори, каблови, интегрисани системи аутоматизације за трафо станице, системи даљинског управљања за контактну мрежу, системи за напајање струјом контактне мреже и друга опрема за брзу пругу.
Наведена опрема за вучну подстаницу и контактну мрежу важан је део „енергетског подсистема“ у Техничким спецификацијама интероперабилности.
Материјали за контактну мрежи, који су стигли из Кине у Србију, испуњавају све европске стандарде и поседују све потребне сертификате за изградњу пруге за велике брзине.
Железнички транспорт из Кине у Србију осигурава снабдевање опремом за пројекта брзе пруге Србија – Мадарска и убрзаће реализацију радова на терену.
Модернизација пруге Београд Центар – Стара Пазова, дуге 34,5 километра, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 км на сат, између Београда и Будимпеште.
Вредност уговора за модернизацију и изградњу брзе пруге на деоници Београд Центар – Стара Пазова је 350 милиона долара.
Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International“ и „China Communications Construction Company”, а рок за изводење радова је 36 месеци почев од 5. јуна 2018. године.
Воз су у железничкој станици Нови Београд дочекали и потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић, амбасадорка Кине у Беогаду Чен Бо, градоначелник Београда Зоран Радојичић и други.
Из Кине је деведесетих година 20. века само спорадично тек по неки вагон, преко Турске, упућиван из Кине за Србију и то у саставу возова чија је крајња дестинација била у другим земљама централне Европе, као што су Мађарска, Пољска и Аустрија.
Железнички саобраћај један је од централних видова саобраћаја кинеске глобалне економске иницијативе „Појас и пут“, а брза железничка пруга од Београда до Будимпеште саставни је део тог пројекта.
Фреквентност линије зависиће од интересовања компанија из Кине које раде на српском тржишту, као и компанија из Србије које сарађују са Кином, најавило је раније Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Отварање железничке карго линије између Кине и Србије ствара могућности и за све привреднике из Србије, али и региона, да могу своју робу да извозе на кинеско тржиште, као и да увозе потребну робу из Кине, јер је железнички транспорт много исплативији од ваздушног и поморског саобраћаја.
Иницијатива „Појас и пут“ је покренута 2013. године и има за циљ да направи Нови пут свиле низом инфрастрктурних пројеката – изградњом саобраћајне и енергетске инфраструктуре за извоз робе, као и лука и индустријских паркова.

 

Извор: Танјуг

Фото: Танјуг Раде Прелић

Повезане објаве