Тунели кроз Фрушку гору изазов и за руске стручњаке

Голубица, НЕДЕЉА, 09. ДЕЦ 2018, ИЗВОР: РТС ФОТО: Sremskomitrovački portal

Средствима руског државног кредита у Србији је у оквиру модернизације железнице обновљено и изграђено више од 250 километара пруге. У току су радови на деоници брзе пруге Београд-Нови Сад у дужини од 44 километра која пролази кроз Фрушку Гору. Радови на тунелима и вијадукту одвијају се по плану и како кажу у РЖД-у то најзахтевнија деоница пруге у Србији.

Брза пруга до Будимпеште, са два колосека и брзинама до 200 километара на час једно је од највећих градилишта на железници у Европи. Кинески партнери раде деонице од Београда до Земуна и од Земуна до Старе Пазове, а од Старе Пазове до Новог Сада раде Руске железнице.

Посебан грађевински подухват су тунели кроз Фрушку Гору који имају цеви дужине од 1,1 километар. До сада је завршено пола километра тунела, али и већи део вијадукта који спушта пругу ка Новом Саду.

„Постоји низ проблема тамо зато што идемо по терену који није баш једноставан, идемо обалом реке Дунав али имамо проблеме са геологијом које решавамо заједно са руским стручњацима. На данашњи дан је завршено 40 одсто уговорених радова и идемо нешто испред плана“,  каже Мансурбек Султанов из „РЖД интернационал“.

Руска фирма „РЖД интерационал“ као главне подизвођаче користи домаће фирме. Како кажу, свима треба времена да се уклопе у стандарде али тиме наше фирме стичу лиценцу да могу и иностранству да се кандидују за сличне послове. Поред радова на прузи Београд-Нови Сад Руси размишљају о наставку сарадње с нашим железницама.

„У питању је барска пруга и диспечерски центар, за управљање саобраћајем, пројектна документација је направљена. Што се тиче наставка барске пруге ми смо већ кренули у разговоре, али да видим да усагласимо све параметре, а то је добар разлог за наставак наше приче“, каже Султнов.

Диспечерски центар Железница Србије преко је потребан због развоја саобраћаја. Руси могу да га изграде уз примену нових технологија за управљање, кажу у „РЖД интернационал“. Он ће повећати пропусну моћ железничких пруга, смањиће се оперативни трошкови и повећати безбедност транспорта на мрежи железнице Србије.

 

Повезане објаве