Егзит донео Србији и Новом Саду 13 милиона евра

Голубица, субота 13.10.2018. ФОТО: Promo

Истраживање које се редовно спроводи за време Егзит фестивала показало је да је фестивал током 2018. имао економски допринос на туристичку привреду Новог Сада и Србије од 13.3 милиона евра, навео је Егзит.

На ову бројку треба додати, по свим проценама, још већу вредност промотивне кампање Еxита у чак 36 светских земаља, која у фокус поред фестивала ставља управо Петроварадинску тврђаву, Нови Сад и Србију. Истраживање је, поред демографске структуре посетилаца који су у нашу земљу стигли из преко 70 земаља света, обухватило и њихову просечну потрошњу, али и музички укус, општи утисак о фестивалу, као и граду у којем се одржава.

Овогодишњи Егзит фестивал током четири дана остварио је посету од готово 200.000 људи, а приметан раст забележен је међу посетиоцима који су дошли ван Европе, којих је било рекордних 10 одсто. Међу њима предњаче посетиоци из Аустралије, САД и Турске, док су забележени доласци и из неких веома далеких земаља попут Колумбије, Индије, Јапана, са Кајманских острва, из Катара и Сингапура. Традиционално велики број посетилаца дошао је из држава бивше Југославије, њих 18,7 одсто, док је из земаља Западне Европе дошло 20,4 одсто посетилаца, међу којима су предњачили љубитељи фестивала из Немачке, Холандије, Француске, Велике Британије, Аустрије, Италије, Данске, Ирске и Шпаније.

Из земаља Источне Европе стигло је 12,8 одсто посетилаца, а највише из Мађарске, Грчке, Румуније, Бугарске, Пољске и Словачке. Када се посматра број посетилаца по градовима, поред Новосађана највише посетилаца на Егзит долази из Београда, Лондона, Амстердама, Загреба, Сарајева, Љубљане, Будимпеште, Париза, Берлина, Бања Луке, Истанбула, Осијека, Ниша, Тузле, Анкаре, Франкфурта, Суботице, Ротердама, Марсеја, Сомбора, Измира, Зрењанина, Сегедина, Крагујевца, и многих других.

Чак 70 одсто странаца који су дошли на Егзит су ове године у Новом Саду били први пут, док је 91,1 одсто укупног броја „Егзиташа“ у Европску престоницу културе дошло само због фестивала. Високообразовани посетиоци чинили су већ стандардних 80 одсто од укупног броја, а међу посетиоцима на Петроварадинској тврђави ове године највише је било запослених, њих чак 51,4 одсто, које прати очекивано висок број студената од чак 40,7 одсто.

У Србији током Exit фестивала, по истраживањима ТИМ центра, убедљиво су највише трошили туристи из Западне Европе, просечно 585 евра, а прате их туристи из ваневропских земаља, који су остављали у просеку 584 евра. Посетиоци из Источне Европе остављали су локалној привреди 517 евра, док су међу посетиоцима из региона највише трошили Словенци 491 евро, а најмање гости из БиХ 340 евра. У наведене износе укључени су само трошкови који остају домаћим компанијама, попут смештаја, локалног превоза, исхране, пића, сувенира и слично.

Највећи број посетилаца фестивала, њих чак две трећине, изнајмљивали су све врсте смештаја, од станова и апартмана до хостела и хотела, а поред оних који су се враћали својим кућама после провода, мањи део чинили су и посетиоци са смештајем код пријатеља или родбине.

Инострани туристи оценили су Егзит 2018. просечном оценом 4.34, док је код гостију који су на Еxиту први пут та оцена нешто већа и износи 4.47. Занимљиво је да су посетиоци позитивно оценили продукциони искорак на главним бинама фестивала, дајући високу оцену од 4.49 за техничку продукцију, док је осећај безбедности на фестивалу такође високо оцењен са оценом 4.30.

Истраживање је радио новосадски „ТИМ Центар“, а рађено је на репрезентативном узорку током трајања фестивала. Анкетирани су искључиво посетиоци који су улазницу купили, док су учесници, радници, представници медија, спонзора и других институција изузети.

Извор: n1

Повезане објаве