НАЈВЕЋЕ ГРАДИЛИШТЕ У СРБИЈИ: Обишли смо радове у Чортановцима

Голубица, УТОРАК 19.11.2019.

Изградња новог тунела у Чортановцима, на деоници пруге Стара Пазова – Нови Сад, коју реконстурише руска компанија „РЖД интернешенел”, тече у складу с пројектом и планираном динамиком.

Градња тунела, који се, по пројекту, састоји од две цеви повезаних евакуационим пролазом, укупне дужине 2,2 километра, почела је крајем марта ове године и, како каже први заменик директора огранка „РЖД интернешенела” у Србији Мансурбек Султанов, до сада је ископано више од 510 метара.

 

Тунел и вијадукт најзахтевнији су грађевински подухвати на тој деоници. Јединствени објекат за српску железницу – вијадукт – специфичан је јер је двоколосечни и представља мост истовремено за два колосека дужине око три километра. Носиће га 59 стубова, од којих је највиши 26 метара. Када цео посао буде завршен 2021. године, возови ће из будућег тунела излазити на вијадукт и код компаније „Нафтахем” на територији Сремских Карловаца спуштати се на земљу. По Султановљевим речима, за потребе вијадукта у земљу је уграђено 46 километара шипова, а за тунел 32 километра.

„РЖД интернешенел” изводи радове на тунелу у Чортановцима и двоколосечном вијадукту у оквиру Анекса 3.1 основног уговора. Укупна вредност тог анекса је око 338 милиона долара. Након завршетка радова, брзина кретања возова на тој деоници достићи ће 200 километара на час.

 

Извор: Голубица ГОТО: Ђорђе Радивојевић ФБ

Повезане објаве