виши степен образовања, лакше до запослења особама са инвалидитетом

Инклузивно образовање се односи на могућност школе да обезбеди квалитетно образовање свој деци, без обзира на њихове различитости. Инклузија се дефинише као процес препознавања и одговарања на различите потребе деце кроз повећавање учешћа у учењу, културном животу и животу заједнице, као и кроз смањивање искључивања из школовања. Наша саговорница Анђелка Најић, дипломирани филолог – англиста истиче да је организована, предана послу и воли да се укључује у разне активности, воли да помаже другима и добар је тимски играч.

Који део или областу оквиру Вашег занимања Вас највише занима, тј. какве послове бисте волели да обављате?
„С обзиром на то да струка није уско ограничена, волела бих да се бавим превођењем са енглеског језика на српски и обратно и да будем професор у школи“.
Хоби су јој путовања, музика (конкретно бави се певањем) као и усавршавањем француског језика. Била је на неколико разговора за посао, искуства су јој позитивна и тврди да није било дискриминације по питању инвалидности.


Шта могу да ураде послодавци, а шта кандидати да би се комуникација међу њима побољшала?
„С једне стране послодавци треба да буду отворени и да разумеју да особе са инвалидитетом нису неспособни људи, дакле свако може нешто да уради на свој начин, а с друге стране, особе са инвалидитетом треба да буду више самоуверене и опуштеније када иду на разговор.“
Што се услова тиче које би послодавац требао да испуни у смислу боље приступачности, Анђелка казе: „Што се мене тиче не постоје неки услови у смислу кретања. Једино је потребно да већина ствари буде са десне стране због недостатка леве руке.“
За крај нам реците нешто о себи што би послодавца мотивисало да Вас запосли а не неког другог. Шта Вас најбоље описује?
„Сматрам да је добра организација и посвећеност послу кључ успеха, као и додатно усавршавање.“

И.К.

Пројекат „Наше време“ реализован је у сарадњи са Градском управом за културу Нови Сад

Повезане објаве